.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عمويادگاروترجمه منظوم محلي114حديث نبوي

به ميمنت سال پر بار رسول خاتم ، پيامبر اعظم ، محمد مصطفي (ص) واحد هنر و ادبيات بومي حوزه هنري استان مازندران در نظر دارد تا يکصد وچهارده حديث از احاديث نبوي را به نيت يکصد و چهارده سوره مبارک از قرآن ريم به صورت منظوم محلي در کتابي تحت عنوان ( خِشِ مِثال در خجيرِ سال )چاپ و در دسترس عموم قرار دهد .
رشيد بابازاده معروف به « عمو يادگار » کارشناس و مسئول واحد هنر و ادبيات بومي حوزه هنري استان مازندران که نظم و نگارش اثر فوق را به عهده دارد پيش تر اعلام کرد که نظم مجموعه احاديث ائمه معصومين را در دست اقدام داشته که فعل مورد نظر در آغاز بهار طبيعت سال 1384 شروع و در آغاز بهار قرآن ماه مبارک رمضان 1384 به پايان رسيد و در حال حاضر ويرايش نخست اين اثرارزنده و فاخر آغاز شده .... قابل ذکر است نامبرده از هنرمنداني است که ساليان دراز در بخشهاي مختلف فرهنگي و هنري ( نويسندگي ، شعر ، ترانه سرايي ، اهنگسازي ، خوانندگي ، بازيگري ، کارگرداني و ساخت و اجراهاي تلويزيوني ) فعاليت کرده و از برجستگان و فرهيختگان پيشکسوت در موارد ياد شده مي باشد . که از سال ها پيش نيز در حال ترجمه منظوم محلي آيات الهي ( قرآن کريم ) مي باشد . نمونه اي از منظومه « خِشِ مِثال در خجيرِ سال » رسول خاتم (ص) فرمود : فرداي قيامت ، قدم از قدم برداشته نمي شود . مگر اين که از 4 چيز از شما سوال مي شود 1 _ از جواني تان ( که چگونه سپري شد
2 _ از عمرتان ( که چگونه فنا شد ) 3 _ از مال تان ( که از کجا به دست آورده ايد و در کجا مصرف کرده ايد ) 4_ از حب و دوستي اهل بيت من ( که آياد ر سينه تان وجود داشت يا خير ) ترجمه منظوم محلي : فِردايِ قيامِتِ دِلِه طِبقِ رِوال در مورِدِ چار مَسئله بُونِه سُوال يک ، عشقِ به اهل ِ بيتِ ، سه تايِ ديگه ايام جِووني هَسه ، عُمر هَسه و مال ( يعني که چِتي وِشونا رِ رَج بَزوني راس راس ها مِتِني ؟ يا قَدِم کَج بَزوني ؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.545 seconds.